måndag 12 september 2016

Äventyret startar

Nu har vi flyttat från storstaden Stockholm upp till Västernorrland för att hitta mer livskvalité och faktiskt följa husdrömmen som vi har men omöjligt kan följa i Stockholm. Det har gått så himla bra att skola in barnen på deras skola och dagis. De trivs och har redan fått massa vänner. Är så tacksam för det <3 nbsp="" p="">
Själv har jag hittills tagit det väldigt lugnt för att själv vänja mig vid att bo i en mindre stad och helt annan miljö.

Vi håller nu på att ordna så att vi har en tomt att bygga på. Eller egentligen har vi redan tomten men det är inte helt klart med vart och hur vi ska bygga. Men medan allt förarbete görs och ordnas med sitter jag och skissar upp drömhuset inuti. Vi har redan valt det hur vi vill ha på men vi ändrar lite grann på insidan =)


Här ovan ser ni det huset som vi har valt, det heter Hudson och är från Myresjöhus och deras Ocean Living serie.


Här är skisserna som de ser ut nu. Jag har då utgått från ursprungsskissen och ritat om efter deras skalor. Till höger ser man över- och undervåningen och till höger är närbild på köket som jag skissat på och jag älskar den. Det är precis som jag vill ha det och som bilden i huvudet visar.
Ska även skissa på badrummet lite mer noggrant och alla andra rummen =D

Det är så spännande och roligt att skapa sitt drömhus. Eller ja vissa kompromisser kommer vi behöva göra men det kommer bli så kul att flytta in sen när det är klart =D.

Kram på er <3 p="">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar