torsdag 22 september 2016

Första veckan =D

I måndags började jag mitt jobb här i Sundsvall. Var egentligen inte alls redo, hade gärna varit ledig längre. Det har varit riktigt mysigt att fixa hemma och sedan kunna hämta barnen tidigt från skolan.
Men jag trivs egentligen med att jobba så det har varit jätte kul den här veckan. Det känns som att jag har jobbat där längre än vad jag har gjort. Personalen är hur mysiga som helst och jag kom in i gruppen jätte fort och vi skojar och pladdrar och skrattar mellan jobbhögarna haha.

Men hjälp vilket journalsystem de har häruppe i norrland hahaha, rena stenåldern. Men det är bara att ta det för vad det är och då tänker man inte på alla onödiga steg som systemet har ;-)

Vi var och tittade på ett av Myresjöhus visningshus i söndags för att få en bild av hur stora rummen blir etc. Det är ju en sak att bara sitta och titta på ritningar, man får inte riktigt en bild av hur stort/litet det egentligen är. Men huset vi tittade på var Myresjöhus Mästergården, det påminner mycket om Hudson som vi vill ha till formen men är lite större. Det vi slogs av var att allt kändes för litet. Inte för att jag vill ha jätte stort hus men rummen var små och köket kommer inte alls bli såsom jag vill ha. Så nu är jag helt lost. Jag har en bild i huvudet hur jag vill ha köket, badrummet och sovrummet, men bygger vi för stort blir det ju dyrt och det är ju inte ens säkert att kommunen går med på att bygga så stort. Sedan vill man ju inte att huset tar upp hela tomten. Men vi har i alla fall börja tänka på ifall det finns andra alternativ på hus som blir bättre efter hur jag vill ha invändigt även om Hudson är underbart fint på utsidan =)

Killen som ska hjälpa om med tomten ska nu i boka tid på kommunen och försöka lösa avstyckningen osv. Enligt en kollega på jobbet så går kommunen igenom avstyckningar 1 gång i månaden vilket gör att det kan ta tid innan vi vet mer. Men då hinner vi hitta ett perfekt hus och skissa om lite ;)

Nu ska jag hänga tvätten och sedan fixa lite här hemma =)

kram på er <3 p="">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar