Finns det någonting som gör en mer irriterad än när man ringer försäkringsbolag, banker och hantverkare. Blir helt frustrerad ärligt talat. Ringde för hantverkaren för att reda ut lite detaljer. För först säger han när han är här och mäter badrummet att kaklingen och klinkerläggningen (observera att det endast kommer vara kaklingen och inte alla skikt inunder som vi ska betala) skulle gå på 18-20 000. Det tyckte väl vi var ok. Men sen när papperet kom så var det helt plötsligt 50.000 som vi skulle betala. Frågade hur det kunde bli så mycket i jämförelse till vad han sa tidigare. Han sa då att det var ju för att vi ville ha två duschdörrar uppmonterade. Jag började tokprotestera, för snälla rara, att skruva upp 2 duschdörrar kostar INTE 30 000. Så vem försökre han lura. Ska nästa lördag iväg och välja kakel och klinker så jag är helt på det hundra med vad materialet kostar för att sen se om det är rimligt med priset. Allt förarbete och skiktlager ska ju liksom inte betalas av oss. Sen säger byggkillen från vårt försäkringsbolag ska stå för återmonteringen av allting. Men trots att jag säger att BÅDE HSB och Länsförsäkringar säger att HSB ska faktureras för den biten så säger han emot. Fick i alla fall inga svar av honom. Rätt så väntat faktiskt.
Ringer sen mitt försäkringsbolag för att få veta vad de egentligen ersätter och vad vi faktiskt ska stå för. Nej då är hon super spydig och med att mig kan hon verkligen inte hjälpa förrän jag skickat in papper på Pulpetens Stadgar och en kopia på besiktningsprotokollet.
Så nu har jag skickat ett mail till Pulpeten och frågat om de fått in nån kopia från HSB på besiktingsprotokollet. Ibland är det så jobbigt att det är jag som är hemma och måste ta dessa extremt jobbiga samtal som bara förvandlar mig till en sur kärring.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar