söndag 23 april 2017

Deklaration och nytt hus.

Alltså jag är så nervös och hispig idag. Vi skickade nämligen in deklarationen och jag är så nervös att något har blivit fel. Fick hjälp från skatteupplysningen. Vi sålde ju vår bostadsrätt i Stockholm och flyttade upp till Sundsvall för att få mer kvalité som familj. Så nu skulle ju denna deklareras och eftersom vi hade ett tidigare uppskov så skulle ju det tas tillbaka samt så hade vi en hel del förbättringsarbeten som också skulle läggas in. Jag vet att mäklaren ska kunna hjälpa till med detta men jag litar inte riktigt på den mäklaren vi hade för han verkade så oseriös och rörig så vi valde att göra det själva. Men nu är allt ifyllt och vi har skickat in. Så nu håller vi tummar och tår att ingenting är fel.

Jag har inte tagit så mycket bilder på huset då det varit sådant flyttkaos men nu har vi skickat iväg offertförfrågning på lite olika håll. Dels behöver vi byta fönstren samt byta takfläkt. Skittråkiga utgifter med ack så nödvändiga. Men våran trapp är också trasig och har lossnat från väggen så vi har begärt in offert för att laga den.

Visar två bilder nu så får ni se resultatet med före och efter bilder sedan när vi renoverar oss genom huset. Kommer dock ta sin lilla tid allt då vi kommer försöka göra så mycket som möjligt själva för att minska på kostnaderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar