fredag 20 november 2020

Snön efterfrågas

Vet inte vad det är med vädret riktigt, ända sedan vi flyttade upp hit till Sundsvall för 4 år sedan så var det så otroligt fint vinterväder vid den här tiden. Nu är det 4-5 plusgrader och konstant regnande. Riktigt surt om jag ska vara ärlig.
De här bilderna är tagna för 3 år sedan. Från att barnen vuxit upp i Stockholm med slask inte jätte mycket snö var detta enormt kul för barnen och de älskade så mycket snö.
Kan inte påstå att det var lika kul för mig och Roger som behövde skotta konstant från oktober till april hahaha. Taket fick vi skotta 3 gånger för det var 2 m djup snö haha. Helt sjukt när man tänker efter.
Nu som sagt är det bara regn, och mörker. Jätte trist, kanske breds det på eftersom man är utbränd i kroppen ;-) I alla fall så gjorde jag och Felicia pepparkaksdegen igår. Älskar hemmagjord pepparkaksdeg. Så mycket godare än den man köper och så himla lätt att göra :-) Idag ska jag mellan arbetstimmarna försöka förbereda för julen 2020 :-) Älskar julen mer än något annat. Det kan aldrig bli för mycket julpynt. Dock har vi precis skaffat katt och vet inte om jag våga ta fram allt. Kommer ju blir ett enda stort lekland för dem med allt glitter, granris och kulor ;-) Så vi får se hur mycket som kan tänkas komma upp :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar