torsdag 3 december 2020

I dag kvar sen är det helg...

I somras skaffade vi kaniner till barnen. För att inte ha bråk så skaffade vi 4 st, 2 honor och 2 hanar för att alla skulle få en varsin. Byggde därför ett par uteburar så att de skulle kunna vara ute året om och samtidgt ha de bra.
Nu till julen så satte vi in en ljusslinga eftersom det blir mörkt så tidigt här uppe på vintern så behöver kunna se något när jag går ut till dem. Blev riktigt bra. Idag hade jag en lugn dag vilket var skönt. Var ganska trött så jag har inte gjort lika mycket som jag brukar, men har ändå hunnit tvätta lite, fixat med kaninerna, varit på skatteverket och fått hjälp med att fylla i 2 blanketter i och med att den nya lagen gällande uppskovsräntan träder i kraft vid årsskiftet.
Så det fick bli en snabblunch, Apelsin. Så himla gott.
Den här ståtliga granen står på min baksida oc jag bara älskar den. Den får stora kottar och är så jämn och fin i formen. En riktig sagojulgran. Målet i år var att jag vill försöka få runt en julslinga i den men eftersom den växer precis där det stupar så går det inte att få upp en stege. Har därför försökt få tag på en skylift eller liknande för att komma åt men har inte lyckats med det heller. Mycket som sätter käppar i hjulen nu i Corona tider men jag hoppas att nästa jul är som vanligt igen och att det finns lift någonstans att hyra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar